Science Park | 2020-05-15

Digital närvaro i coronatider

Idag hölls "Företgens corona-linje #5".  Vår affärschef Robert Unt var moderator och dagens experter var: 

  • David Elbe från Standout pratade om hur de lägger upp sina digitala möten och tryckte på vikten av mötesregler, verktyg, en agenda och en bra mötesledare. Själva undviker de skärmdelade Power Point och använder istället whiteboard där man skriver och ritar under mötet. Viktigt vid varje möte är avslutet där var och en går igenom sina tilldelade uppgifter.
  • Magnus Mörstam från Intelliger lyfte fyra tänkbara scenarion efter coronakrisen och uppmanade oss att försöka förbereda oss för dem alla. 1) Närhetsprincipen 2) Tredje världskrisen 3) Ekosystem och efterfrågechock 4) Kunskapsmakt och personlig frihet.
  • Martin Johansson från Gota Media gick in på Googles starka roll för hur vi agerar inför köp. Det är därför viktigt för företag att finnas med och det viktigaste är att förstå sin målgrupp. En geografiskt avgränsad annonsering kan ge snabba resultat även med en liten budget. De organiska sökresultaten är mer långsiktig.