Företagsservice satsar på mötesrådgivning 

I samband med vår expansion av Videum Science Park är det inte bara lokaler som utökas och förbättras. Vår personal fortbildar sig för att ge än mer värdeskapande service.

Vi tillbringar allt mer tid av vår arbetsdag i möten, vilket ställer högre krav på att dessa ska vara givande och effektiva. Dåliga möten kostar både i tid, pengar och inte minst frustration.

– Vi ska ligga steget före kunden så att vi genom dialog kan tillföra extra värde till deras möten, säger receptionsansvarig i Videum Science Park Sara Srpcanski. 

Videums Företagsservice, som du möter i reception och konferens, går därför en utbildning för mötesrådgivare under 2018. Detta innebär att vi blir allt bättre på att identifiera dina behov och kan leda dig till ett ännu bättre möte. Vi står rustade för framtidens möten helt enkelt.

– Vi vill med vår fördjupade kunskap skapa trygghet såväl för mötesledare som för mötesdeltagare, förklarar Sara. Hon berättar att kursen handlar om vad som skapar ett bra möte, människors beteenden i mötessammanhang, möbleringens betydelse, vikten av att vara säker på tekniken och hur man ger råd vid bokningsförfrågan. Bli därför inte förvånad om ni får frågan ”Vad är syftet med ert möte?” nästa gång ni bokar lokal hos oss, säger Sara.

Idén till fortbildningen kom fram när personalen själva fått tänka till över hur de kan hjälpa till att ta Videum Science Park in i framtiden. Företagsservice såg utvecklingspotentional för verksamheten och för sig själva.